Logistikassistent
Logistikassistent
Logistik er en nødvendig del af alle virksomheders produktions- og leveringsflow. Som logistikassistent skal du implementere, optimere og planlægge funktionaliteten i virksomheders logistikkoncepter. Det vigtigste i dit job som logistikassistent er, at dine beslutninger skaber værdi for virksomheden og virksomhedens kunder.
Som logistikassistent sørger du for, at kunderne får deres varer til tiden, du planlægger og kontrollerer lagerbeholdning, ekspederer kunder og udregner priser, skriver fakturaer og udfylder ordresedler.
Forløbet
Hovedforløbet varer op til to år. De første tre måneder regnes som prøvetid, hvor du og den virksomhed, hvor du er elev, kan se hinanden an. På specialet er du på skoleophold på IBC mellem 7-8-11 uger.
De fire ugers bundne specialefag ligger fast på forhånd. Herefter vælger du og virksomheden, hvilke valgfrie specialefag du skal følge i de resterende uger. De valgfrie specialefag sikrer, at du får en relevant profil i forhold til virksomheden og i forhold til dine fremtidsplaner.
Fag
På specialet som logistikassistent har du både bundne og valgfrie specialefag samt integreret påbygning. Fagene indeholder emner som arbejdsplanlægning og logistikanalyse:
Muligheder
Som handelsuddannet arbejder du i engrosvirksomheder, eller måske bliver du selvstændig med egen handelsvirksomhed. Læs ovenpå din logistikuddannelse, og videreuddan dig til eksempelvis markedsføringsøkonom eller handelsøkonom, og arbejd som marketingmedarbejder, logistikkoordinator eller logistikchef.
Talentspor
Ønsker du at få mere ud af din uddannelse, har du mulighed for at vælge uddannelsen med talentspor. Du vil i løbet af din uddannelse få mulighed for at gå til privatisteksamen på et akademi og få op til 10 ECTS.
Studietur
På IBC har du mulighed for at komme på studietur sammen med andre elever fra Hovedforløbet. Som udgangspunkt går turen til New York, hvor du har chancen for at skabe et nyt netværk på tværs af landegrænser.