Modul 2 – Digital købsadfærd

Modul 2 – Digital købsadfærd

På dette modul får du kendskab til de grundlæggende begreber, når talen falder på ”kundens rejse” eller som den også hedder, Customer Journey. Vi skal arbejde med begrebet Customer Journey, som et værktøj til brug for optimering af kundens rejse – både før, under og efter salget. Vi ser på den betydning Customer Journey har for virksomhedens drift og udvikling.

Du bliver introduceret til det at kortlægge kundens rejse fra behovserkendelse til gennemført køb. Vi skal arbejde med, hvad et touch- og painpoint er og ikke mindst vigtigheden af at prioritere indsatsen, målt på hvad der kan svare sig med de faktorer, der påvirker rejsen, herunder kundens aktuelle situation, de omgivelser vedkommende befinder sig i, dennes ressourcer samt produktets karakter. Vi skal se på, hvordan vi kan styrke de touchpoints, som er gode, og hvordan vi kan mindske de painpoints, der måtte være og som gør ondt på virksomheden drift.

På modulet ”Digital købsadfærd” får du blandt andet indblik i:

  • Hvad er Customer Journey?
  • Customer Journey Mapping
  • Touchpoints
  • Painpoints
  • ROPO (Research Online Purchase Offline)
  • O2O – Online 2 offline
  • Persona beskrivelse
  • Google Analytics
  • GDPR
  • User experience
  • Chatbots
  • Kundeloyalitet

- et bedre sted at lære

IBC Aabenraa

Dr. Margrethes Vej 6-126200 Aabenraa+45 7224 1600

IBC Fredericia Middelfart

Mosegårdsvej 17000 Fredericia+45 7224 1600

IBC Kolding

Tvedvej 76000 Kolding+45 7224 1600

HF og VUC Fredericia

Mosegårdsvej 17000 Fredericia+45 7224 2092

IBC Innovationsfabrikken

Birkemosevej 16000 Kolding+45 7224 1600

IBC International Business College

CVR-nummer: 19954617EAN-nummer: 5798000553965email: ibc@ibc.dk