Tal og statistikker
Tal og statistikker
Med udgangspunkt i IBCs mission og værdier arbejder vi hele tiden på at forbedre IBCs miljø og undervisning. IBC tror på transparent kvalitetssikring og dermed en fremlæggelse af interne undersøgelser.
Kvalitet, tal og statistikker for IBC Aabenraa, Fredericia Middelfart og Kolding
IBC arbejder for nytænkning og kvalitet. Vi har fokus på den enkelte elev og medarbejder. Vi sørger for, at IBC er et sted, hvor vi har lyst til at være sammen, inspirere og udfordre hinanden. Vi arbejder på at gøre IBC til et bedre sted at lære.
Årsrapport
IBCs årsrapport indeholder en kort omtale af udvalgte begivenheder i årets løb fordelt på skolens afdelinger samt regnskab for IBC.
Pædagogiske principper
Se vores pædagogiske principper og målsætningen for det pædagogiske arbejde.
Samarbejde
Se IBCs samarbejdsaftaler:
Karakterer, planer og meget mere
Loven om gennemsigtighed og åbenhed er til for, at du har mulighed for at sammenligne skoler, uddannelser og uddannelsesinstitutioner. Se rapporter over karakterer, overgange til uddannelser, beskæftigelses- og fuldførelsesprocenter for IBC.
Gymnasiale uddannelse – HHX
Fravær
Tilstedeværelses- og skriftligt fravær gældende for HHX og HF
Tilstedeværelsesfravær 2017/2018
HHX Kolding | 8,1 % |
HHX Aabenraa | 7,4 % |
HHX Fredericia | 7,9 % |
HF Fredericia | 19,0 % |
IBC samlet | 10,6 % |
Mål om nedbringelse (procentpoint) | 0,20 % |
Skriftligt fravær 2017/2018
HHX Kolding | 2,2 % |
HHX Aabenraa | 7,0 % |
HHX Fredericia | 2,6 % |
HF Fredericia | 23,0 % |
IBC samlet | 8,7 % |
Mål om nedbringelse (procentpoint) | 0,20 % |
Erhvervsuddannelser – EUD og EUX Business
HF og VUC Fredericia
Resultatløn 2018/2019
På bestyrelsesmødet den 26.09.2018 godkendte bestyrelsen direktørens resultatlønkontrakt for 2018 – 2019.
Indsatsområder – Basisramme
Mål 1 Pædagogisk og faglig udvikling
Strategi: Vi er midt i en periode med omprioriteringsbidrag, som sandsynligvis fortsætter tre år mere. Vi har i de seneste år arbejdet med at udvikle modeller, der gør det billigere at gennemføre undervisning i tilfredsstillende kvalitet. Derfor skal der i alle afdelinger implementeres modeller, som gør det billigere at gennemføre undervisningen samtidig med at de nye modeller bygger på velfunderet praksis og forskning. Der skal indarbejdes løbende evaluering og måling, så vi lærer af vores erfaringer. Det er ikke et krav at de nye modeller er bedre end dem vi har i dag, men det er et krav at vi lærer løbende, og løbende udvælger de bedste af de nye modeller.
Mål 2 Den internationale uddannelsesinstitution
Strategi: En vigtig del af IBCs DNA er vores internationale profil. Derfor skal pædagogiske ledere have mål for, hvordan den internationale profil udvikles, skærpes og synliggøres. Det kan være i form af projekter. En del af indsatsområdet skal være et mål for, hvordan kendskabet til de internationale aktiviteter udbredes udenfor IBC.
Mål 3 Digitalt lærings- og arbejdsmiljø
Strategi: Vi skal følge med den digitale udvikling både i undervisning og administration. Derfor skal alle afdelinger sætte mål for, hvordan de vil arbejde med digitalisering. Det kan både være digitalisering af undervisning, digitalisering i undervisning (undervise i faglig relevant digitalisering) eller digitalisering og automatisering af processer på IBC. En del af indsatsområdet skal handle om at øge kendskabet til indsatsområdet internt på IBC og eksternt, som en del af IBCs profil.
Indsatsområder – Ekstraramme
Mål 1 Fastholdelse på ungdomsuddannelserne
Strategi: Regeringens 95 % målsætning betyder, at fastholdelse og færdiggørelse bliver stadig mere centralt. Indsatsen for fastholdelse skal evalueres, så der sikres en progression mod, at alle bliver så dygtige, de kan. Skolens mål for fastholdelse skal indgå i skolens strategi for de enkelte uddannelsesområder.
Mål 2 Lærernes arbejdstid
Strategi: Et målrettet arbejde med prioritering og planlægning af lærernes arbejdstid, så lærerne anvender en større del af deres arbejdstid sammen med eleverne ved undervisning eller andre læringsaktiviteter.
Det skal sikres, at der ikke indgås lokalaftaler samt at lærerne i højere grad end tidligere bruger mere arbejdstid på skolen. Dette skal ske gennem motivation og ud fra pædagogiske overvejelser.
I årene frem mod 2021 skal alle ansatte i uddannelsessektoren, herunder også IBC arbejde anderledes for at nå mere med færre ressourcer som en konsekvens af omprioriteringsbidrag og diverse reformer.
Bestyrelsen for International Business College, Kolding Fredericia Middelfart Aabenraa, med 3165 årselever jf. årsrapporten (2018-tal) og 3782,6 årselever omregnet til udmøntning, indberetter, at der den 28. september 2018 er indgået en resultatkontrakt for perioden august 2018 – juli 2019 med en maksimal udbetaling kr. 160.000 med institutionens direktør.
Bestyrelsen har på bestyrelsesmøde den 19.6.2019 vurderet målopfyldelsesgraden i ovennævnte kontrakt til 90 % i basisrammen og 95 % i ekstrarammen.
Energimærkninger på IBCs bygninger
- et bedre sted at lære
IBC Aabenraa
Dr. Margrethes Vej 6-126200 Aabenraa+45 7224 1600
IBC Fredericia Middelfart
Mosegårdsvej 17000 Fredericia+45 7224 1600
IBC Kolding
Tvedvej 76000 Kolding+45 7224 1600
HF og VUC Fredericia
Mosegårdsvej 17000 Fredericia+45 7224 2092
IBC Innovationsfabrikken
Birkemosevej 16000 Kolding+45 7224 1600
IBC International Business College
CVR-nummer: 19954617EAN-nummer: 5798000553965email: ibc@ibc.dk