Modul 6

Modul 6

Varighed 1 uge

Indhold på modul 6

Med dette modul er du nu halvvejs i skoledelen af din uddannelse som Visual Merchandiser, og du begynder allerede nu at rette fokus mod den afsluttende fagprøve. Hvad er det for en størrelse, og hvordan kommer du bedst i gang med den problemformulering, som skal danne grundlag for den analyse og det visuelle arbejde, du skal lave?

På modul 6 arbejder du videre med det personlige lederskab, hvor der denne gang er fokus på personlig planlægning. Du arbejder med selvledelse, hvor fokus er på vurdering af tidsforbrug samt prioritering af de daglige opgaver, der kan være for en Visual Merchandiser.

Du kommer på dette modul også til at se ”udenfor” virksomheden. Du arbejder nemlig mere med det image, virksomhederne har blandt kunderne. Hvordan du kan arbejde med virksomhedens profil, så image og profil stemmer overens, og alt hvad vi gør – lige fra mødet med sælgeren til det visuelle udtryk i butikken – afspejler det ønskede.

Du ser desuden lidt nærmere på virksomhedens konkurrenter, hvor du via en konkurrentanalyse bliver klogere på, hvor du kan lære noget af konkurrenterne, men også hvor virksomheden kan udvikles, så du udnytter de huller, der er i markedet. Der er især fokus på mediekommunikationen i salgsarbejdet, og hvordan du kan søge inspiration her til at udvikle egen virksomhed.

- et bedre sted at lære

IBC Aabenraa

Dr. Margrethes Vej 6-126200 Aabenraa+45 7224 1600

IBC Fredericia Middelfart

Mosegårdsvej 17000 Fredericia+45 7224 1600

IBC Kolding

Tvedvej 76000 Kolding+45 7224 1600

HF og VUC Fredericia

Mosegårdsvej 17000 Fredericia+45 7224 2092

IBC Innovationsfabrikken

Birkemosevej 16000 Kolding+45 7224 1600

IBC International Business College

CVR-nummer: 19954617EAN-nummer: 5798000553965email: ibc@ibc.dk