Modul 2

Modul 2

Varighed 1 uge

Indhold på modul 2

På modul 2 arbejder du videre med konceptmodellen, som du blev introduceret for på modul 1, men denne gang med afsæt i trin 2 og trin 3. Her drejer det sig om virksomhedens tre typer af målsætninger, og hvordan du kan formulere disse målsætninger, så de bliver håndgribelige og mulige at arbejde efter.

Derudover handler det om målgrupper og segmentering af dem. Du kommer blandt andet til at arbejde med: Minerva Snapshort, ConZoom, købsadfærd, købsmotiver og hvordan der arbejdes med disse elementer både online og offline.

Du bliver desuden klogere på begrebet buyology, hvor der er fokus på, hvad det egentlig er, der påvirker købers købsbeslutning.

På modul 2 begynder du at arbejde med butiksindretning, hvor du får styr på basen, som du senere kan bygge oven på. Du lærer om den simple indretning af et lokale, hvor fokus er på at skabe den bedste kundestrøm og de ABC-pladser, som dette afføder.

Derudover arbejder du med grundprincipperne for en opstilling, hvor du blandt andet kommer omkring det gyldne snit, brændpunktet, symmetri og asymmetri og brede/dybde/højde-forhold.

Du skal analysere de opstillinger, du har set og har været med til at lave i virksomheden – og ud fra denne viden lave din egen opstilling, som tager højde for de lærte principper.

Som afslutning på ugen dykkes der ned i moodboards og opbygningen af disse – både on- og offline. På modul 2 vil den case, der løber fra modul 2 til 5, blive præsenteret, så dit arbejde med casen kan begynde.

- et bedre sted at lære

IBC Aabenraa

Dr. Margrethes Vej 6-126200 Aabenraa+45 7224 1600

IBC Fredericia Middelfart

Mosegårdsvej 17000 Fredericia+45 7224 1600

IBC Kolding

Tvedvej 76000 Kolding+45 7224 1600

HF og VUC Fredericia

Mosegårdsvej 17000 Fredericia+45 7224 2092

IBC Innovationsfabrikken

Birkemosevej 16000 Kolding+45 7224 1600

IBC International Business College

CVR-nummer: 19954617EAN-nummer: 5798000553965email: ibc@ibc.dk